Computers

Fluid Simulation for Computer Graphics, Second Edition

Author: Robert Bridson

Publisher: CRC Press

ISBN: 1482232847

Category: Computers

Page: 263

View: 3254

A practical introduction, the second edition of Fluid Simulation for Computer Graphics shows you how to animate fully three-dimensional incompressible flow. It covers all the aspects of fluid simulation, from the mathematics and algorithms to implementation, while making revisions and updates to reflect changes in the field since the first edition. Highlights of the Second Edition New chapters on level sets and vortex methods Emphasizes hybrid particle–voxel methods, now the industry standard approach Covers the latest algorithms and techniques, including: fluid surface reconstruction from particles; accurate, viscous free surfaces for buckling, coiling, and rotating liquids; and enhanced turbulence for smoke animation Adds new discussions on meshing, particles, and vortex methods The book changes the order of topics as they appeared in the first edition to make more sense when reading the first time through. It also contains several updates by distilling author Robert Bridson’s experience in the visual effects industry to highlight the most important points in fluid simulation. It gives you an understanding of how the components of fluid simulation work as well as the tools for creating your own animations.
Computers

Modellbildung und Simulation

Eine anwendungsorientierte Einführung

Author: Hans-Joachim Bungartz,Stefan Zimmer,Martin Buchholz,Dirk Pflüger

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3642376568

Category: Computers

Page: 400

View: 942

Dieses Buch gibt eine Einführung in die mathematische und informatische Modellierung sowie in die Simulation als universelle Methodik. Und so geht es um Klassen von Modellen, um deren Herleitung und um die Vielfalt an Beschreibungsarten, die eingesetzt werden können – diskret oder kontinuierlich, deterministisch oder stochastisch. Aber immer geht es auch darum, wie aus unterschiedlichen abstrakten Modellen ganz konkrete Simulationsergebnisse gewonnen werden können. Nach einem kompakten Repetitorium zum benötigten mathematischen Apparat wird das Konzept „Über das Modell zur Simulation" anhand von 14 Szenarien aus den Bereichen „Spielen – entscheiden – planen", „Verkehr auf Highways und Datenhighways", „Dynamische Systeme" sowie „Physik im Rechner" umgesetzt. Ob Spieltheorie oder Finanzmathematik, Verkehr oder Regelung, ob Populationsdynamik oder Chaos, Molekulardynamik, Kontinuumsmechanik oder Computergraphik – der Leser erhält auf anschauliche und doch systematische Weise Einblicke in die Welt der Modelle und Simulationen.
Computers

Real-Time Rendering, Fourth Edition

Author: Tomas Akenine-Mo?ller,Eric Haines,Naty Hoffman

Publisher: CRC Press

ISBN: 1351816144

Category: Computers

Page: 1178

View: 3943

Thoroughly updated, this fourth edition focuses on modern techniques used to generate synthetic three-dimensional images in a fraction of a second. With the advent of programmable shaders, a wide variety of new algorithms have arisen and evolved over the past few years. This edition discusses current, practical rendering methods used in games and other applications. It also presents a solid theoretical framework and relevant mathematics for the field of interactive computer graphics, all in an approachable style. New to this edition: new chapter on VR and AR as well as expanded coverage of Visual Appearance, Advanced Shading, Global Illumination, and Curves and Curved Surfaces.
Computer games

Design Patterns für die Spieleprogrammierung

Author: Robert Nystrom

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 395845092X

Category: Computer games

Page: 400

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- Die bekannten Design Patterns der Gang of Four im konkreten Einsatz für die Entwicklung von Games - Zahlreiche weitere vom Autor entwickelte Patterns - Sequenzierungs-, Verhaltens-, Entkopplungs- und Optimierungsmuster Für viele Spieleprogrammierer stellt die Finalisierung ihres Spiels die größte Herausforderung dar. Viele Projekte verlaufen im Sande, weil Programmierer der Komplexität des eigenen Codes nicht gewachsen sind. Die im Buch beschriebenen Design Patterns nehmen genau dieses Problem in Angriff. Der Autor blickt auf jahrelange Erfahrung in der Entwicklung von weltweit erfolgreichen Games zurück und stellt erprobte Patterns vor, mit deren Hilfe Sie Ihren Code entwirren und optimieren können. Die Patterns sind in Form unabhängiger Fallbeispiele organisiert, so dass Sie sich nur mit den für Sie relevanten zu befassen brauchen und das Buch auch hervorragend zum Nachschlagen verwenden können. Sie erfahren, wie man eine stabile Game Loop schreibt, wie Spielobjekte mithilfe von Komponenten organisiert werden können und wie man den CPU-Cache nutzt, um die Performance zu verbessern. Außerdem werden Sie sich damit beschäftigen, wie Skript-Engines funktionieren, wie Sie Ihren Code mittels Quadtrees und anderen räumlichen Aufteilungen optimieren und wie sich die klassischen Design Patterns in Spielen einsetzen lassen.
Computers

The Art of Fluid Animation

Author: Jos Stam

Publisher: CRC Press

ISBN: 1498700217

Category: Computers

Page: 257

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Fluid simulation is a computer graphic used to develop realistic animation of liquids in modern games. The Art of Fluid Animation describes visually rich techniques for creating fluid-like animations that do not require advanced physics or mathematical skills. It explains how to create fluid animations like water, smoke, fire, and explosions through computer code in a fun manner. The book presents concepts that drive fluid animation and gives a historical background of the computation of fluids. It covers many research areas that include stable fluid simulation, flows on surfaces, and control of flows. It also gives one-paragraph summaries of the material after each section for reinforcement. This book includes computer code that readers can download and run on several platforms so they can extend their work beyond what is described in the book. The material provided here is designed to serve as a starting point for aspiring programmers to begin creating their own programs using fluid animation.
Technology & Engineering

Grenzschicht-Theorie

Author: H. Schlichting,Klaus Gersten

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3662075547

Category: Technology & Engineering

Page: 852

View: 3933

Die Überarbeitung für die 10. deutschsprachige Auflage von Hermann Schlichtings Standardwerk wurde wiederum von Klaus Gersten geleitet, der schon die umfassende Neuformulierung der 9. Auflage vorgenommen hatte. Es wurden durchgängig Aktualisierungen vorgenommen, aber auch das Kapitel 15 von Herbert Oertel jr. neu bearbeitet. Das Buch gibt einen umfassenden Überblick über den Einsatz der Grenzschicht-Theorie in allen Bereichen der Strömungsmechanik. Dabei liegt der Schwerpunkt bei den Umströmungen von Körpern (z.B. Flugzeugaerodynamik). Das Buch wird wieder den Studenten der Strömungsmechanik wie auch Industrie-Ingenieuren ein unverzichtbarer Partner unerschöpflicher Informationen sein.
Science

Strömungsmechanik nichtnewtonscher Fluide

Author: Gert Böhme

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3322801403

Category: Science

Page: 352

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Die Grundlagen und Methoden, die zur theoretischen Modellierung und zur Analyse von Strömungsvorgängen mit nicht-newtonschen Fluiden erforderlich sind, werden in diesem Lehrbuch vorgestellt. Zunächst werden die kinematischen, die kontinuumsmechanischen und die stofflichen Grundlagen ausführlich erläutert. Die Anwendung des Basiswissens erfolgt exemplarisch anhand ausgewählter Strömungsvorgänge, die maßgeblich von den nichtlinearen Fließeigenschaften, von den Normalspannungsdifferenzen oder vom Gedächtnis der Flüssigkeiten beeinflusst werden. Dabei haben sich die Inhalte, die Schwerpunkte und die Beispiele gegenüber der ersten Auflage wesentlich geändert. Erstmalig in einem deutschsprachigen Lehrbuch werden auch die Grundzüge einer numerischen Strömungssimulation unter Berücksichtigung komplexer rheologischer Stoffmodelle behandelt.
Science

Wärme- und Stoffübertragung

Author: Hans Dieter Baehr,Karl Stephan

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3662496771

Category: Science

Page: 808

View: 2062

Dieses bewährte Lehrbuch ist eine umfassende und gründliche Darstellung der Wärme- und Stoffübertragung. Ihre Theorie wird systematisch entwickelt, und die Lösungsmethoden aller wichtigen Probleme werden ausführlich behandelt. Alle Gebiete der Wärme- und Stoffübertragung werden dargestellt: Wärmeleitung und Diffusion, konvektiver Wärme- und Stoffaustausch, Wärmetransport beim Kondensieren und Verdampfen, Wärmestrahlung sowie die Berechnung der Wärme- und Stoffübertrager. Die 9. Auflage wurde auf den neusten Stand gebracht, so z.B. die Berechnungsgleichungen und auf Messungen basierende Korrelationen des Wärme- und Stoffübergangs oder die Stoffwerttabellen und das Literaturverzeichnis. Inhaltliche Ergänzungen betreffen vor allem die Kapitel über den Wärmeübergang bei erzwungener turbulenter Strömung, ebenso bei freier und Überlagerung von freier und erzwungener Strömung. Zudem enthalten viele Tabellen nur noch Orientierungswerte und wurden damit übersichtlicher gestaltet.
Science

Numerische Strömungsmechanik

Author: Joel H. Ferziger,Milovan Peric

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3540682287

Category: Science

Page: 509

View: 6332

Das Buch bietet einen Überblick über die numerischen Methoden zur Lösung strömungsmechanischer Probleme. Die in der Praxis meistgenutzten Methoden werden detailliert beschrieben. Behandelt werden auch fortgeschrittene Methoden, wie die Simulation von Turbulenzen und Parallel-Verarbeitung. Das Buch beschreibt die Grundlagen und Prinzipien der verschiedenen Methoden. Numerische Genauigkeit und Abschätzung sowie Fehlerreduktion werden detailliert mit vielen Beispielen behandelt. Alle Computercodes sind über den Server ftp.springer.de des Springer-Verlages erhältlich (Internet).
Technology & Engineering

Differentialgeometrie von Kurven und Flächen

Author: Manfredo P. do Carmo

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3322850722

Category: Technology & Engineering

Page: 263

View: 7770

Inhalt: Kurven - Reguläre Flächen - Die Geometrie der Gauß-Abbildung - Die innere Geometrie von Flächen - Anhang
Computer games

Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition

Author: Eric Lengyel

Publisher: Cengage Learning

ISBN: 1435458877

Category: Computer games

Page: 576

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This updated third edition addresses the mathematical skills that a programmer needs to develop a 3D game engine and computer graphics for professional-level games. MATHEMATICS FOR 3D GAME PROGRAMMING & COMPUTER GRAPHICS, THIRD EDITION is suitable for adv
Computers

Methoden der Computeranimation

Author: Dietmar Jackèl,Stephan Neunreither,Friedrich Wagner

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3540334076

Category: Computers

Page: 374

View: 6972

Das Buch richtet sich an eine Leserschaft, die bereits Grundkenntnisse in der Computergrafik hat. Vorwiegend ist hierbei an Studenten der Informatik gedacht, die bereits eine Computeranimationsvorlesung belegt haben oder die ein vertieftes Interesse an diesem Gebiet besitzen. Neben einem Überblick über die relevanten Themen der Computeranimation wurde ein besonderes Schwergewicht auf die physikalisch-basierten Animationsmethoden gelegt. Zum einfacheren Verständnis, speziell der physikalisch-basierten Methoden, sind allerdings Grundkenntnisse in der Physik sowie in der Analysis sehr hilfreich. Das Buch zeichnet sich im Besonderen dadurch aus, dass es auch exemplarisch wichtige Details einiger Animationsmethoden behandelt, die deren Implementierungen erleichtern.
Science

Geodäsie

Author: Wolfgang Torge

Publisher: Walter de Gruyter

ISBN: 3110198177

Category: Science

Page: 379

View: 4400

This book gives a systematic overview of the fundamental theories, frameworks and methods for measurement and evaluation applying to geodesy, though the contribution of geodetic spatial techniques for positioning and for establishing the gravitational field receives particular emphasis. These methods have led to a change in the setting up of geodetic basic networks that is also of importance in practical terms; for interdisciplinary geodynamics research geodesy can likewise make major contributions with their assistance. The current status of geodesy is illustrated by numerous examples from survey, evaluation and analysis; an extensive literature list makes further study all the easier. The book conveys an extensive overview of the profound changes that geodesy has undergone in the past twenty years.
Computers

The Complete Guide to Blender Graphics

Computer Modeling & Animation, Third Edition

Author: John M. Blain

Publisher: CRC Press

ISBN: 1498746470

Category: Computers

Page: 600

View: 2182

Blender is a free and open source graphics program for computer modeling and animation. It contains all the tools necessary for creating models and scenes that may be made into still images or animated movies. Like its predecessors, the third edition of The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling and Animation provides a single, comprehensive, up-to-date source for using Blender. It introduces the Blender features with examples and diagrams referenced to the graphical user interface (GUI), the arrangement of windows and panels containing the controls for operating the program. In addition to revisions to match the most recent version of Blender, fresh examples have been added. The contents have been organized into a building-block fashion, presenting basic subjects such as textures and lighting in the early chapters before explaining their roles in more complex techniques such as fluid and smoke simulation in later chapters. The book also covers alterations that have been made to the GUI and significantly expands discussions of advanced features, enabling veteran and beginning users to take advantage of the full potential of Blender. This book also has a companion website, www.silverjb.limewebs.com, offering supplementary material for using further advanced techniques once the concepts and methods presented in the book have been adequately mastered. These techniques include fracturing, building walls or obstacles that can be demolished, dynamic painting, and path animation. Blender is a program in constant development, with new features being added progressively. This new edition of The Complete Guide to Blender Graphics gives detailed instruction on the latest version of the program. Using visual references and practical examples, it removes the frustration from the learning process in using the basic and advanced capabilities of Blender.
Technology & Engineering

Technische Strömungslehre

Band 2: Anwendungen

Author: Bruno Eck

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3662007932

Category: Technology & Engineering

Page: 222

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Technology & Engineering

Kurven und Flächen im Computer Aided Geometric Design

Eine praktische Einführung

Author: Gerald Farin

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3663106020

Category: Technology & Engineering

Page: 365

View: 2182

Computer Aided Geometric Design (CAGD) stellt die mathematischen Grundlagen für das in der Technik weitverbreitete CAD bereit. Vorlesungen zu diesem Themenbereich gehören heute an allen technisch orientierten Universitäten und Fachhochschulen zum Standard-Angebot. Das Buch liefert eine an der Praxis orientierte, dabei aber mathematisch exakte Einführung und führt den Leser bis an neueste Entwicklungen des Gebietes heran. Aus Besprechungen der amerikanischen Auflage: "Altogether, this book gives a solid introduction to CAGD methods, points out their advantages and disadvantages, can function as a reference book for programmers in CAGD, and is a perfect textbook."
Computers

Simulation und Optimierung in Produktion und Logistik

Praxisorientierter Leitfaden mit Fallbeispielen

Author: Lothar März,Wilfried Krug,Oliver Rose,Gerald Weigert

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 9783642145360

Category: Computers

Page: 244

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Die simulationsgestützte Optimierung von Produktportfolios und Produktionsketten birgt großes Potenzial – Berichte über Kopplungen von Simulation und Optimierung sind aber rar. Der Band liefert erstmals deutschsprachige Anwendungsbeispiele und einen Überblick über die Möglichkeiten von Simulation und Optimierung. Anders als standardisierte Planungsansätze können mithilfe der Simulation auch dynamische Produktions- und Logistikprozesse analysiert werden. Bei gezielter Vernetzung von Logistikabläufen lassen sich so unerwünschte Liegezeiten vermeiden.
Fiction

Hannibal Rising

Roman

Author: Thomas Harris

Publisher: Heyne Verlag

ISBN: 3641197546

Category: Fiction

Page: 352

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Das dunkle Trauma des Hannibal Lecter Der Dämon erwacht: Thomas Harris führt uns in die Kindheit des genialen, äußerst kultivierten und monströsen Serienkillers. Er enthüllt den Albtraum, den Hannibal erlebt und der ihn bald zu eigenen Gräueltaten treibt. Das dunkle Trauma des Hannibal Lecter – die atemberaubende Vorgeschichte zu den Welterfolgen Roter Drache, Das Schweigen der Lämmer und Hannibal.
Computers

Computer Animation

Algorithms and Techniques

Author: Rick Parent

Publisher: Newnes

ISBN: 0124158420

Category: Computers

Page: 515

View: 2083

Updated to include the most current techniques of computer animation, along with the theory and high-level computation that makes this book the best technically oriented animation resource.